CB v autě - "chytré" dráty

Původní nápad napájet CB z 12V zásuvky má u mého vozu jednu chybu - zásuvka funguje jen při zapnutém zapalování. To pro mne ještě není důvod sundávat plasty a řešit to. Při montáži odrušení napájení jsem ale zjistil, že mi chybí na napájecím kabelu přesně ten kousek, který tvořil 4 závity toroidem.

Lehce jsem si vynadal do aktivních ... , vzal schéma elektriky a začal hledat místo pro připojení natvrdo. Brzy jsem se soustředil na spínací skřínku, která má na mém voze jednu prima funkci. Po zapnutí zapalování se zapne rádio a vypíná se až při vytažení klíčku. Ideální. Stanice funguje i bez zapalování, ale přesto se vypne, když odcházím. Pak už to byla rutina. Sundat oplastování pod volantem, vyměřit správný drát (podle čísel ze schématu jsem to vzdal), připájet k němu drát pro napájení CB (faston nešel sundat, takže ustřihnout, navlíknout smršťovací bužírku a spájet vše dohromady), najít poblíž šroub končící v plechu a ne v plastu pro připojení minusu (minus jde i od antény, ale honit napájení pláštěm koaxu - no fuj). Montáž jednoduchá a bez problémů. Teď už zbývá jen přepnout cestovní President Harry III na desítku a vyrazit.