Vypínač rekuperace elektroskútru Guewer
Když jsem podruhé za deště dostal smyk a skončil na zemi, došlo mi, že rekuperační brzda sice šetří energii, ale na mokrý asfalt se prostě nehodí. Proto jsem na palubní desku přidal vypínač rekuperace.
Signál jsem musel kvůli brzdovému světlu přerušit až u řídící jednotky umístěné vzadu za sedlem. Abych měl ovládání rekuperace na palubní desce, potřeboval jsem jej poslat znovu zpředu ze spínače brzdových světel na páčce brzdy, přes vypínač až na konektor řídící jednotky. Využil jsem proto dráty konektoru přepínače maximálních rychlostí (od roku 2013 už prý tento konektor pod palubní deskou není). Uznal jsem, že maximálku 38km/h nebudu nikdy potřebovat, jeden drát je tímto zbytečný a lze jej použít k čemukoli užitečnějšímu. Hlavně, že není nutné tahat nový. Možnost zvýšení maximální rychlosti na padesát jsem zachoval.
Vypnutí rekuperace má, kromě možnosti citlivého brždění jen přední brzdou (bez dost brutální rekuperační brzdy zadního kola), ještě jednu dobrou vlastnost navíc. Signál brzdy neblokuje motor a to velmi usnadňuje rozjezdy do kopce. Bohužel má (mojí pohodlností) taky jednu chybu. Při vypnutí rekuperace se lze rozjet s vyklopeným bočním stojanem. Je třeba si na to dávat pozor.
Protože registrací majitelů elektroskútru bylo v Ostravě za první polovinu roku 2012 pouze 7 (slovy sedm), přikládám jen fotoseriál montáže. Pokud máte zájem o informace k této úpravě, pište do komentáře, ozvu se.